fredag, oktober 26

Trerätters

Ikväll hade jag och Robert dejt hemma hos oss. Vi provade ett nytt koncept som jag fått tips av via Facebook. Det går ut på att vi lagar en varmrätt tillsammans, den ena lagar en hemlig förrätt och den andra en hemlig efterrätt. Vi lottade och jag fick förrätten, Robert efterrätten. Till varmrätt lagade vi en klassiker; risotto med fläskfilé med edamamebönor och sugarsnaps. Lika gott varje gång. Köttet blev riktigt toppen nu då vi lärt oss hur det verkligen ska gå till när man lagar kött på Simon Laitis Matstudio.
Till förrätt lagade jag rödbetor med västerbottenostkräm och lite parmachips vid sidan av. Väldigt enkel rätt men också väldigt god! Jag utgick från det här receptet (från recept.se som för övrigt är en bra ny receptsida). Till efterrätt blev det en väldigt god blåbärsmoussetårta.

Roberts blåbärsmoussetårta
Väldigt rolig idé till en hemmamiddag som jag tycker alla borde prova! Vi har tänkt testa fler gånger men kanske med något tema, en budget man måste hålla sig till eller samma sak fast kanske med två rätter istället för tre.
I väntan på efterrätt!

Inga kommentarer: