onsdag, oktober 24

Projekt på framfart

Äntligen har presentationen kommit och varit och det gick väldigt bra. Själva presentationsmomentet var det inga problem med och jag kände att både jag och min kollega gjorde ett väldigt bra jobb. Däremot fick vi någon kommentar på att projektet ännu inte har så mycket tekniskt innehåll, något vi själva också känt, det består mest av bakgrund och fakta. Men simuleringar och beräkningar är nästa sak på agendan, så slutprodukten kommer nog bli väldigt bra. I mitten av januari ska allt vara klart och slutredovisningen ska ske, på engelska och för alla som vill komma och titta. Spännande!

Presentationen kändes nästan som en tenta, så jag var lite trött och sliten när jag kom hem. Resten av dagen har varit lugn och skön, något jag tycker mig förtjäna innan tentaplugget drar igång imorgon då det är en vecka kvar till min tenta.

Från mitt ena till mitt andra projekt, Australien är klart, både jag och Robert har fått bekräftat att vi har exjobb och boende, så nu är det på riktigt! Den första februari börjar vi, lägenheten är uppsagd och flygbiljetter ska köpas i veckan. Det känns så himla roligt och spännande, lite pirrigt också. Tänker tillbaks mycket på när jag precis flyttat till England och alla vardagssaker som känns nya och spännande, en vanlig bussresa kan vara ett äventyr!

Ikväll ska jag och Robert fira, vi ska ut och äta, mysigt!

Inga kommentarer: