tisdag, oktober 2

När alla vännerna gått hem

Ensam igen. Och det känns enbart jättetråkigt. Vi funderade ett tag på om inte alla kunde stanna kvar och vara mina hemmafruar/män och laga mat och städa åt mig.

Men vilken helg. Det har varit hur roligt som helst. Jättetrevligt med en reunion och intressant att se Birmingham från ett annat håll (inte ensam-hållet, utan sällskaps-hållet). Kändes ovanligt (men inte helt oangenämt) att jag kunde visa upp mitt eget hus, min stad och mitt land.

De anlände i fredags kväll. Vi skålade med sparkling wine i mina nya finfina champangeglas på stationen. Powerwalk hem, middag, lite drinkar och utgång. Vi halkade lite efter i schemat, och kom inte ut förrän klockan var närmare halv två (efter att ha vänt en gång då jag och Anna glömde våra leg, som vi inte ens behövde visa!).
Lite drinkar på The Breakfast Club (enda öppna stället) och sedan masade vi oss hem, alla ganska trötta.

Upp och hoppa på lördag morgon eftersom Full English Breakfast, vilket var våran plan, oftast serveras till tolv. Rush till Broad Street där vi beställde med 2 minuter tillgodo. Mycket bra och prisvärd frukost på The Figure of Eight.

Vidare in till stan för att shoppa järnet. Jag guidade lite sevärdheter, jag och Anna finkammade Primark och Robert shoppade loss på skor och jackor. Fika på Starbucks Coffee och veckans frukt på Bullring Outdoor Market (vattenmeloner är förvånandsvärt tunga, never again!). Framåt eftermiddagen traskade vi hemmåt, men gjorde ett stopp på Tesco (tasko?) där vi fyllde på vårat vätskeförråd.

På kvällen serverade jag mina vänner middag ( Frukt med feta till förrätt och Indiska Köttbullar till varmrätt). Efterrätt blev färdig Rasberry Cheesecake och Chocolatetart. Smarrigt. Lite fler drinkar, ölprovning (Vinnare: Grolsch, mest för namnets skull). Nattlig, fruktansvärt nervkittlande promenad runt sjön och mysig hemmakväll.

Lugn sovmorgon på söndagen och en misslyckad daytrip. Pratmakarna med drinkar och öl på eftermiddagen och tanken var en middag ute och senare vidare mot dansgolven. Samuel fick tyvärr stanna hemma, av okänd anledning (Grolsch?). Jag, Robert och Anna intog dock en trevlig middag på Old Orleans och tillsammans med Olof skakade vi våra rumpor på Rococo.

Inte så trevligt att stiga upp på måndag morgon, men jag jobbade bara till lunch då mina vapendragare stod utanför mitt kontor och väntade på mig. Samuel var aningen.. kinkig (Grolsch?).
Vi tog kanalen in till stan och lunchade på Cafe Village, italienskt och gott. Affärer vi inte hann med på lördagen, Robert köpte byxor och jag och Anna köpte örhängen. Choklad på Thortorns, och sedan hem.
Väl hemma däckade jag i sängen efter min hårda arbetsdag och på kvällen lagade vi mat (brandlarm TRE gånger!) och spelade Pratmakarna.
Jobbigt när klockan började närma sig tolv och de var tvugna att gå. Tillbaka till ensamheten.

Idag är jag lite för trött och planerar en kväll med Aretha Franklin och Sophie Kinsella. Städa och tvätta lite.
Tänkte försöka ta det lugnt hela veckan, mycket sömn, och ladda inför nästa helg då Pappa och Samantha kommer på besök! Jippe!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt ni verkar ha haft :D

Anonym sa...

Det finns en Grolsch i oss alla...

Anonym sa...

Både coola och balla!

Anonym sa...

Längtar!!!!

trapid sa...

Å, vilken toppenhelg!

Dagens tips: Ny kategori på Kajsa-bloggen. Recept. Hittills finns det bara ett, men det är väl värt att prova!