fredag, oktober 12

Att skynda sig

Ibland måste mina kollegor gå till banken för att lösa in checkarna. Otroligt gammalmodigt och onödigt.
Ibland måste de av någon anledning gå dit ganska tidigt, jag tror det är för att vissa dagar, tex fredagar, går många till banken, och då blir det kö. Då säger man åt mig att skynda mig.

Inget fel med det. Jag kan skynda mig. Jag är flitig och klarar av att göra saker ordentligt, även under stress. Jag tycker om att ha lite press på mig.

Men det är bara det, att när jag väl skyndat mig och är klar med checkarbetet så har klockan inte ens börjat närma sig lunch och jag har ingenting att göra resten av dagen. Då känns det väldigt onödigt att jag skyndade mig.
Men jag antar att de har sina skäl att lösa in checkarna just idag och inte på måndag.

Idag är en sådan dag. Massor av checkar p.g.a. att poststrejken slutat (för tillfället) och vi får igen det vi inte fick i fredags, måndags och tisdags. Och nu sitter jag här, checklös.

Nä, riktigt så illa är det inte. Jag är inte den som gnäller. Jag funderade lite och skrev tillslut ner alla checknummer och summor på papper och bankade alla checkar. Med hela arbetet kvar!

Man får ju inte vara dum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä du är inte Dum! Men det visste jag redan. Idag skall det bli manifestation för gatuvåldet på flera platser i Sverige. Så ta en tyst minut vid 5-tiden!!

Unknown sa...

Menar du att du gör arbetet..två gånger?