måndag, oktober 15

Helgen-inte-ensam

Jag tycker faktiskt om vardagen. Jag får ingen ångest på söndagskvällarna och även om det är tungt att gå upp tidigt ibland så trivs jag bra. Trivs och frodas.

Helgen var trevlig, för Daniel är här. Han kom i fredags natt, så när vi sovit ut på lördagsförmiddagen gick vi in mot stan för lite strosande i affärer. Som vanligt när man gör det i den här staden blir man fast i flera timmar och kan knappr stå på sina stackars fötter när man är halvvägs hem. Daniel fastnade (inte helt oväntat och lite smått fanatiskt) för iPod Touch och jag fastnade för en finfin silvrig klänning som jag tror jag ska inhandla (juldagen? nyår?). Dock inget inhandlat.
Söndagsfrukost har börjat bli en vana för mig, denna gången helmysigt på en båt vid Brindlyplace. Lovely.

I veckan har vi planerat sushi på en restaurang med rullband, bio, IKEA-tripp och åka till tratford-upon-Avon. Och en del matlagande och promenader. Vi får se vad som hinns med.

Idag blir det faktiskt lite shopping. Jag ska unna mig lite lyx för mina hårt inarbetade pund.

Så, med andra ord, mig går det ingen nöd på.
Ha en bra måndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en trevlig vecka med ditt jobb och Daniel!