torsdag, oktober 4

Nytt liv, rena kläder

Sandra-tabbe: Igår insåg jag att jag under hela min Englandsvistelse har tvättat mina kläder med enbart sköljmedel. Jag visste helt enkelt inte vad tvättmedel eller sköljmedel hetter på engelska och tog första, bästa, billiga flaska. Svar på frågan varför mina kläder aldrig blev rena, men inte så värst husligt. Pinsamt nog lånade jag måndags ut mitt "tvättmedel" till min nyinflyttade flatmate. Hoppas hon inte märkte något.

Konstigt sätt att tappa sin sko på: Cyklade som vanligt till jobbet imorses och märkte rätt som det var hur kallt det drog om ena foten, vilket naturligtvis kom sig av att jag cyklat av mig min ena sko.

Sandra briljerar: Jag ska faktiskt se på Chicago på Cambridge Theatre i London med Kelly Osbourne i rollen som Mama Mourton! Himla festligt, tycker jag. Mamma och Sebastian ska också se den och Patrik och Ellinor ska se på fotboll. Alla biljetter är köpta. På turistbyrån köpte jag musikal-biljetterna, och när det upptäcktes att jag är svensk började "Tack" och "Oschakta" (ursäkta) hagla över mig. I supporter-butiken där jag skulle köpa fotbollsbiljetterna fick jag avbryta mitt i en spännande fotbollsmatch mellan de tre manliga expetiderna.

Och annars då? Den här veckan har gått väldigt fort. Imorgon är det redan fredag och då kommer Pappa och Samantha. På lördag ska vi göra London (mitt allra första London-besök!) och på söndag ska vi göra Birmingham. Längtar massvis.
Planen idag är att göra deras vistelse så trivsam som möjligt genom att städa, handla hem mat och andra nödvändigheter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det så trevligt med gamla stabben och syrran. Du får hjälpa honom att köra vänstertrafik!
Va då ?cyklat av den ena skon ??hoppas att du hittade den.