torsdag, oktober 11

Sugarpie

Jag är himla trött på allt jäkla socker man stoppar i maten här.
Jag älskar godis. Och efterrätter. Verkligen. Men jag vill inte ha socker när jag vill ha mat.
Muslin jag äter till frukost är sockrad. Den bredbara osten jag har på mitt precious knäckebröd är sockrad. Tomatsoppan jag åt till middag igår var sockrad. Juicen smakar saft. Min mun känns alldeles förvriden av allt socker.

Idag ska jag ge mig av till Tesco och verkligen leta efter riktig mat. Grovt bröd, ost, potatis.
Tillsvidare knaprar jag morötter. Mina kollergor tycker jag är konstig som gör det.

Mamma, när jag kommer hem vill jag ha riktig, nyttig, svensk husmanskost!

Update: Tillochmed peston på min pasta är full med socker. Och nu belv jag dödligt sugen på Gräddost. På knäckemacka. Med ett glas mjölk. Så svenskt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läste snabbt, och tyckte det stod gäddost... Haha. Och müsli tror jag det heter, inte musli... Haha.

Sandra Lindqvist sa...

Jag vet alltforval att det inte heter musli, men knappen med tva prickar sitter inte dar den ska har, sa jag hittar den inte. That's why.