fredag, oktober 5

Historian om solglasögonen

Förra helgen köpte jag ett par nya solglasögon. Nedatt pris på Primark, jag fick dem för bara £1. Efter några dagar var de trasiga. Föga förvånande, eftersom jag är en jävel på att ha sönder solglasögon. Utan större eftertanke cyklade jag tillbaka till Primark och köpte ett par nya, likadana, men den denna gången tänkte jag även lite längre och köpte ett glasögonfodral från samma ställ som solglasögonen hängde på. Dock slutade dessa glasögon precis som mina förra, innan jag ens hade kommit hem och hunnit lägga glasögonen i fodralet.

Men jag gav mig inte. Denna helgen inhandlade jag mitt tredje par likadana glasögon (nu för endast 50p). Jag bar dem försiktigt och varsamt hela vägen hem för att lägga dem i glasögonfodralet. Som var för litet. Glasögonen passade inte!

Så, i dagsläget har jag två par trasiga solglasögon, ett par hela, alla likadana samt ett för litet glasögonfodral. Som tur var har det inte kostat mig mer än £3.50.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är så tråkigt när det blir så! Åh, vad man kan bli irriterad.. Och då är det ju bra att det inte är någon förmögenhet du slängt ut på de glasögonen :P.
Bra att du håller tummarna, då klarar jag mej säkert ;)
När kommer du hem?