torsdag, oktober 18

Godmorgon

Trevlig morgon, härligt kyligt. Nu är det dags för mig att köpa en halsduk, men jag funderar mest på vilken färg jag ska slå till med.

Fick ett telefonsamtal från Pappa igår, fast det var Adam som svarade. När jag senast träffade honom kunde han inte alls prata såhär mycket, utan mest mamma och pappa och sånt (och Håkan Hellström ett tag, till sin systers stora förtjusning). Vad roligt! Han frågade tillochmed hur jag mådde, tror jag.
Det lyste upp min dag.

Ratatouille var en trevlig film. Jag blev hemskt sugen på såväl paris som god mat, och då ost i synnerhet.



Jag tycker det är svårt att veta vad jag vill. Jag längtar lite hem då och då, jag vill ha ett riktigt jobb där man litar på att jag klarar av saker, jag vill plugga vidare, jag vill resa och jag vill till London. Hur kombinerar man det?

Fast just nu vill jag nog helst till London efter ett par veckor hemma under julen. Det ska väl inte vara helt omöjligt att pussla ihop en sån lösning?

Om det är någonting jag är säker på så är det att jag inte ska göra saker jag inte vill. Jag kommer få anpassa mig mycket i mitt liv, till människor jag lever nära, men just nu är det bara jag och då vill jag bara tänka på mig. Och göra det jag vill. För min skull.

Ha en underbar dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! sök dej ett jobb i London, för ett ½ år( men det måste nog bli som aupair så att du får bostad) sen kommer du hem och börjar på nån högskola, går där några år och sen kan du ut och resa och jobba uti "stora världen"det låter väl som ett klokt råd av gamla farmor!??!