tisdag, oktober 23

Snurrig dag

Sitter och intar lunch. En sallad som var menad att bli jättegod om det inte hade varit för dressingen som jag glömde hemma, brödet jag inte vågar äta för jag misstänker att det möglar och det kokta ägget som uteblev pga att jag använt äggkokare i hela mitt liv och nu plötsligt står handfallen utan.
Plånkan ligger för första gången hemma, så det blir bara att äta min torra sallad med brun avokado och se glad ut.
Tänkte ge brödet till ankorna i kanalen. Eller är mögel farligt för ankor? Isåfall får de väl låta bli att äta.


Skulle precis ta bort de pengar från systemet som kommit in via checkar idag. När jag var klar upptäckte jag att jag dragit ca £3000 för mycket (dryga 40000SEK). Bara att avsluta och göra om.

Well, dagen kan ju bara bli bättre, så jag är glad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. För det väljer säkert ankorna... Haha.

Anonym sa...

Tråkigt med äggkokarkonsten! det kanske finns någon högre utbildning du kan gå på och lära dej koka ägg där i B-hamn? Ankorna tycker säkert jättemycket om mögligt bröd, det sätter en god krydda på dieten.Efter trasslet med check-systemet så blev det säkert en bra dag! i dag är en ny dag för nya erfarenheter!