fredag, november 16

Luften gick ur. Bokstavligt.

Skulle ännu en gång cykla hem med en kartong på pakethållaren. Det ser ut som att jag vill få cykeln att lyfta, ungefär.
Hursom, inte långt hade jag kommit då jag upptäckte det. Punkteringen.

Och jag som var så trött. Och jag som ville hinna till julmarknaden.
Well, det belv till att traska tillbaka till jobbet, låsa fast cykeln och hoppashoppashoppas den står kvar imorgon, och ta bussen hem. Vilket jag gjorde.
Imorses tog jag en härlig morgonpromenad till jobbet. Och cykeln stod kvar.

Annars då?
I helgen ska de bli shoppa av med Sara som smakråd. Jag vet precis vad jag vill ha, som vanligt. Kruxet ligger i att hitta det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shoppa, shoppa , oj vad kul det var minns jag också, men jag hade inte alltid råd, och då var det desto roligare när man kunde köpa nåt. idag är det inte roligt att gå i affärer. Jag har blivit alldeles för tråkig, ställer mej alltid frågan ? behöver jag den? Men igår köpte jag i alla fall en ny bättre cd/mp3 spelare så jag kan lyssna på talböcker, har börjat med stig larsson, men den börjar ju så konstigt, blir den bättre? har du läst hans triologi?

Anonym sa...

Vad roligt! Längtar du hem? Klart vi ska ses snart, kommer hem nästa helg, sen kommer jag nog inte hem förrän till jul. Annars är du jättevälkommen hit upp! :) Kram