måndag, november 12

En helgdag

Vaknade tidigt, som vanligt, i lördags, städade en sväng och tog cykeln genom stan till The Briar Rose, där jag intog frukost tillsammans med min bok. Hur mysigt som helst!



Sedan blev jag en riktig britt, genom att sluta mig till den stora massan med röda vallmo-blommor i kragen och på det viset visa att man tänker på alla som dog i första världskriget.



Därefter gjorde jag en repa på staden som jag tycker så mycket om. Massor av folk. Jag misstänker att julklappsshoppingen har tagit fart. Och så även för mig.

Framåt kvällen drog jag mig mot Millenium Point där årets festival-för-att-man-tänder-julbelysningen skulle äga rum.
Tydliga matfestivals-flashbacks. Fast fem gången mer folk på hälften så stor yta. En stor scen med fruktansvärt ljud där Sugarbabes senare skulle uppträda.
Well, varken Sugarbabes, fulla fjortonåringar med glittriga kaninöron (årets grej? Jag såg dem överallt!) eller marknadsattraktioner lockade mig särskilt mycket, så efter en timma började jag gå hem.

Väl hemma blev jag utbjuden tillsammans med min rumskompis, hennes pojkvän och deras vänner. Hur kul som helst! Trots att det slutade lite konstigt med bråk mellan nästan samtliga par och den dumma svensken sitter i mitten och fattar ingenting.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det finns kanske en anledning att vi svenskar kallas för kålrötter