måndag, november 5

Foggy Days



Vaknade 07.35. Jippie! Halvsov fram tills halv tio då jag gick upp. Ut på powerwalk runt sjön med Håkan Hellström. Riktig novemberdag ute. De röda och oranga löven lyste i diset som hängde i luften.

Hem och duscha, sedan sconesfrukost.
In till stan för julklappsshopping.
Efter några timmar bestämde jag mig, med 11 minuter till godo, att gå på bio. Dissade alla komedier som jag vanligtvis skulle valt och såg istället Stardust, fantasy/adventure/action-film. Helt okej!
Hem för att få i mig lite mat, lite snack med Sverige och sedan tillbaka till stan i tro om att Bullring var öppet till 8:00pm. Vilket det inte var. Det var riktigt stängt.
Bestämde mig då i all hast att en latte och min bok på ett cafe aldrig kan vara fel, och det var då svenskan nådde mina öron.
Så, kvällen blev lite längre än tänkt, helt och hållet bokfri, och i sällskap med två musikstuderande svenska studenter.

Helgen hade plötsligt slutat alldeles för fort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Soft att helgen gick fort den här gången! Bilden var superfin!

Anonym sa...

Vilken tur! ja jag menade förstås att de två studenterna hade som fick träffa en söt, trevlig och intellegent tjej från Axvall.