torsdag, november 22

Imorgon

Jag skröt för min mamma om hur mycket plats jag skulle ha i min väska när jag åker hem. Hon skrattade lite och sa att jag säkert hittar på något att fylla den med.
Oj, så rätt hon hade.
Gårdagens sista runda på stan resulterade i en hel del shopping, dels julklappar men också lite lyx unnad mig själv.

Som tillexempel threading.
Threading är en ursprungligen asiatisk metod att ta bort oönskad ansiktbehåring med hjälp av bomullstrådar. Relativt billigt, ska göra mindre ont än den traditionella pincett-metoden och ska ge ett mer varaktigt resultat. Så jag provade. En asiatisk kvinna höll alltså en tvinnad bomullstråd i sina båda händer och i munnen och med hjälp av en liten ögla lyckades hon dra bort lite hårstrån.
Det gjorde ont, gick väldigt snabbt, och blev bra. Jag betalade endast £10 för kalaset, så det var väl hyfsat billigt.

Mitt projekt med att äta upp all kvarvarande mat går sakta men säkert framåt, igår satt jag i flera timmar för att lyckas äta upp allting.


Morgonen var underbar, trots att det tog mig närmare en timma att komma till jobbet.
Sista möte med min landlady ikväll och lite mat med tjejerna.


Birmingham.

Inga kommentarer: