tisdag, november 6

Jag ger dig min morgon

Underbar morgon. Alla borde verkligen cykla till jobbet på morgnarna. Himlen är alldeles blå, det skulle kunna vara juni ute.
Fast, det är fullkomligt kolsvart när jag cyklar hem efter jobbet. Verkligen kompakt mörker i kanalens tunnlar. Trots att det är mysigt så är det synd då mina promenader runt sjön bara är att glömma.

Idag är jag trött, mycket trött. Skulle helst av allt bara vilja åka hem och pyssla om mig själv och sedan gå och lägga mig klockan sju. Den fina i kråksången är att det är inget som hindrar mig.

Hittade världens mysigaste pub igår där jag måste sätta mig snarast möjligt med en bok och en kopp kaffe framför brasan. Börjar verkligen tycka om dessa engelska pubar.

Jag tycker om vardagslyx. Att unna sig något litet, lägga tid på sig själv, bara för att pigga upp det gråa vardagslivet. Min senaste investering är glass. Närmare bestämt omtalade Ben&Jerry's (svindyr!) Chocolate Fudge Brownie. Och, det var gott. Testa!

Mår bra, trivs bra, men det ska bli skönt att komma hem. Saknar er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh Sandra, jag älskar den glassen! När du kommer hem så kan vi sitta hos mig, framför brasan, och äta den tillsammans, mums! :)