fredag, november 2

Du eller jag, vem är konstigast?

Visst är det trots allt mysigt när det blir mörkt innan man ens hunnit sluta jobba? Igår tog jag, min torsdagsvana trogen, en runda på stan efter jobbet, och dt var absolut kolsvart när jag kom fram till Bullring. Men mysigt!
Den elfte november, tror jag, tänder man dessutom julbelysningen som hängt uppe sedan någon vecka tillbaka. Man har tillochmed något slags firande, en liten festival, då man tänder belysningen.

Igår var det ganska fullt upp på jobbet, och på min lilla shoppingrunda lyckades jag inhandla inte mindre än tre julklappar.

Då kan man tänka som så, att här går jag och bara är snäll och givmild hela dagen, spenderar inte en krona på mig själv. Och ändå, för tredje gången i rad, tappar jag bort en lila skinnimitationshandske. Varför måste jag jämt och ständigt syssla med sådana barnsliga saker, som att tappa bort sina vantar?
Så, nu är frågan, ska jag köpa mig ett fjärde par lila skinnimitationshandskar? Jag tycker ju om lila skinnimitationshandskar, det är ju det jag vill ha.

Ikväll är det jazz på Symphony Hall. Efter det, får vi se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är konstig. Tappar bara bort hela tiden.

Anonym sa...

Konstigt det där med handskar. jag tappade också bort mina handskar häromdan men jag hade en liten aning om var jag lagt dem, jo visst, jag fick dem tillbaka av en snäll dam. jag tycker du skall pröva en annan färg på handskarna,då kanske det går bättre än med lila,du gillar lila men lila kanske inte gillar dej ?!?