söndag, januari 25

I Finland

Idag har jag gjort något stort. Jag har inrett mitt första egna riktiga hem. Kändes fint. Gick på IKEA där allt står på svenska och finska och där all personal helt bekymmersfritt växlar mellan de två språken, och valde min billys bokhylla, min verner arbetsstol, min sultan säng. Drömde lite om den runda sängen, såklart, och om alla soffor. Så vuxen är jag ännu inte att jag får köpa en soffa. Men jag är nöjd ändå.
Jag skulle ha mina möbler hemkörda. Men det betyder att jag ändå måste släpa med mig allting genom kassorna och ut för att där lägga in det i ett lager. Ensam på IKEA, bärandes på en 120x200 säng bestämde jag mig för att aldrig mer göra detta ensam igen. Men det gick. Känner mig duktig.
Den andra februari ska allting anlända i min nya lägenhet på vänortsvägen. IKEA-möblerna och de från kupan. Sen kommer jag ta ännu en vända till IKEA för att fixa lite pynt och fint. Jag vill ha jättefint när mamma kommer.

Nu är det läggdags, för imorgon är det verkligen dags för mig att ta tag i nästa läseperiod. Imorgon fixar jag matten och på tisdag fysiken, sen är jag ikapp.
Det kommer bli en bra vecka.

Inga kommentarer: