måndag, januari 5

Comeback

Då gör vi åter ett djupdyk in i Sandras studentliv efter ett litet uppehåll.

Nytt år, men förra årets läseperiod tar slut först om 12 dagar, då min sista tenta för den här gången ska skrivas. Tiden fram tills dess kommer bli smått hysterisk, då jag inte fått något som helst av allt jag planerat under jullovet gjort. Kort sagt, allt tentaplugg ligger framför mig.
Har precis kommet tillbaks till mitt lilla korridorsrum i Luleå efter en skön julledighet. Att återvända känns lite smått ångestladdat. Dagarna i underbart vackra Skärv var härliga och fyllda av vila och familj och vänner. Nu vet jag vad som väntar mig i ett par dagar, och jag bara håller tummarna för att jag ska klara det.


Dessutom har CSN bestämt sig för att endast dela ut ett halvt studiestöd i januari. Det är ju inte direkt så att jag tappar pengar omkring mig såhär efter julklappsinköp och nyårsmenyer. Visserligen får vi ett och ett halvt studiestöd i februari, men hur kommer det sig? Januari som väl är fattigt nog ändå? Det är nu kurslitteratur och sånt måste inhandlas om man ska få böckerna inför kursstarten. Det har man omöjligt råd medefter hyra, tillbakaresa och mat. Det blir till att leva på morötter fram tills den 25e. Inte många dagar kvar va?

Så fort den sista tentan för den är gången är skriven slänger jag mig på flyget ner till Stockholm där jag ska träffa andra halvan av min familj. Farmor fyller 70 så det blir kalas. Det blir antagligen en av få resor för den här terminen, med tanke på hur mycket jag missade med mina resor förra året. Men en liten tripp ner till Umeå för att hälsa på Samuel, blivande tandläkarstudent, och förhoppningsvis en snabbis ner till Göteborg ska jag försöka hinna med. Annars har jag inplanerade besök nästan hela tiden den närmsta tiden, med start vecka sju då mamma och syster kommer och hälsar på. Ska bli väldigt roligt, då ingen i familjen varit här ännu.

Nästa event på tapeten är min flytt som ska ske den första februari. Från mitt lilla korridorsrum utan ventilation eller tryck på varmvattnet till en etta med ugn, fläkt, köksskåp och annat lyx! Dock utan möbler, så det ska inhandlas innan dess. Har spanat in mig på en skön dubbelsäng från IKEA och tänkte försöka inhandla resten på second hand. Jag har sådana drömmar för min nya bostad! Som det ser ut bor jag troligtvis inte där längre än till sommaren, men det håller mig inte från de mest fantastiska planerna.


Idag ska jag jobba stenhårt på min relation till min linjära algebra, vi har bara ite riktigt kommit överens ännu. Runt två ska jag möta upp Johan i stan och laga lite lunch till oss. Kanske hinner jag svänga förbi och kika på en tv som jag ska köpa.

Inga kommentarer: