onsdag, januari 21

Att flytta

Äntligen har jag tagit mig i nackskinnet och dragit dammsugaren genom min lilla nittonkvadratare. Vore ju synd och skam att kalla det för städning, men jag har i alla fall gort det meningsfullt att ta av sig skorna.
Har varit ganska effektiv idag, på alla plan förutom plugget. Vad gör en student annars kan man ju fråga sig, men en hel del faktiskt. Knåpar på mitt CV, till exempel. För sommarjobb vill jag ju ha. Och flyttar och står i gör jag också. Snart en vecka kvar. Kommer bli stressigt.

Blir nog en snabbtripp till IKEA i helgen, lite strul med att betala med presentkort via internet, så jag tänkte helt enkelt åka dit, beställa mina grejer, kanske köpa lite småsaker och sen åka hem. Liten dagsutflykt till finska gränsen, helt enkelt.

Och TVn står på dygnet runt. Den fina TVn jag fick i julklapp som aldrig riktigt vill stänga av sig. Nyhetsmorgon, man måste älska det!

Nu måste det bli matte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej sandra!
jag har läst din blogg nu ett tag, tänkte att du kanske blev glad utav en kommentar? tror iaf det.
vad skönt att du har flyttat nu och att det har gått bra. känns det bra? visst bor du i lägenhet nu?
lycka till med studierna.
kram stina