tisdag, januari 6

En vecka kvar

Se där, jag kan visst om jag bara vill. Har nästan plöjt igenom halva matten, och det jag fasade mest för har gått väldigt bra. Det ger otroligt mycket att repetera. Mycket sjunker in, fast man inte märker det, och det man hade svårt för första gången kan verka otroligt simpelt när man ser tillbaks på det.
Alltså en vecka kvar till mattetentan. Har en föreläsning imorgon och en på torsdag, så jag har mycket tid kvar att plugga.

Skulle köpa mig en TV igår. Lyxigt för en student! Jag fick pengar till en TV i julklapp, så jag tänkte att det bara var arr gå in i en affär, betala och knata hem med en TV under armen, men det var visst inte så lätt. Jag är tydligen lite sen, och det var väldigt urplockat. Kom hem med en dammsugare och en brödrost istället. Impulsshopping!

Har börjat packa lite grann, det närmar sig. Jag tror att det kommer bli ganska stressigt när dagen väl kommer (om jag känner mig själv rätt), så jag tänkte förbereda lite. Tänkte låna Johans garderob och stuva in massa saker där. Perfekt!
Jag tror att det kommer bli väldigt svårt att tajma med min säng som jag hade tänkt köpa från IKEA. Den ska då levereras hem, och det tar ca 2 veckor står det på hemsidan. De ringer sedan 2-3 dagar innan de kommer. Låter inte det lite.. abstrakt? Som tur är kan jag väl sova hos Johan, men annars hade det varit knivigt. Antingen kommer en stor säng när jag fortarande bor här eller så får jag sova på golvet i några dagar.

Inga kommentarer: