torsdag, januari 15

Fysikplugg

Då var mattetentan skriven, i tisdags och imorgon är det dags för fysiktentan. Sen är det över för den här gången. Skönt det.
Matten gick fint, tror jag. Hade bra koll på mycket och det var det som hjälpte mig. Fysiken är jag dessvärre sämre förberedd inför, men jag hoppas på det bästa. Jag har ganska bra koll på teorin, och vi har både räknare och formelsamling till vår hjälp, så några problem ska jag nog lyckas lösa på fem timmar.
När tentan är skriven sätter jag mig direkt på flyget ner till Stockholm.
Jag hoppas på att få lite tid över så jag hinner beställa lite möbler i stan innan jag åker. Har hittat otroligt fina begagnade möbler, och det vore ju synd om de tog slut.

Nu är jag frisk igen, efter att ha varit lite dålig. Två nätter innan mattetentan låg jag och feberfrossade, och jag var dunderförkyld. Dessutom bestämde sig min visdomstand för att trilskas lite med mig, just då, så jag var inte i tipptopp. Men nu har det mesta gått över. Förutom tanden.

Sitter nu och läser in fysiken. Känns som lite dålig planering att jag endast haft två och en halv dag på mig att repetera inför den, men jag la mitt krut på matten. Efter tentaperioden har jag tusen saker att ta tag i som jag helt och hållet försummat nu. Till exempel städa.

Åter till termodynamiken!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, de där jäklans visdomständerna!