fredag, oktober 17

Regn på Porsön

Fint morgonhumör, trots allt. Halsen blir bättre. Skönt.

Försov mig imorses, min väckarklocka har fått fnatt, men det gjorde inget eftersom min föreläsning inte börjar förrän klockan ett.
Mamma sa att jag nog behövde sömnen, och säger mamma så så är det så.
Efter föreläsningen ska jag och Johan ratta en lånad bil ut till storheden där allt roligt i hela Luleå finns. Nästan.
Vi ska storhandla på Willys och Ica och jag ska fynda på Myrorna. Myrorna är så roligt! Och dessutom har vi 10% studentrabatt. Så det kostar nästan ingenting. Helt underbart.

Sen ska jag baka bröd. Morotsbröd med KESO, jag tycker det låter så otroligt gott! Jag är sjukt trött på gröt till frukost, så lite gott, bakat bröd känns helt rätt.

Och där har vi ju en helt perfekt fredag! Avslutas antagligen med nybakat bröd, te, Johan dillade om en efterrätt som tydligen var farligt god, och calculus.. Ja, dessvärre ingår numera matteplugg även i en mysig fredagskväll. Men om en vecka är det tenta-p, så jag har inte så mycket val.

Johan har blivit lite beroende av Desperate Housewives, och varje kväll avslutas numera med ett avsnitt. Jag brukar somna någonstans mot slutet medans Johan vant klickar förbi eftertexterna och vidare till nästa avsnitt.

Jag är så irriterad på Desperate Housewives! Han kan ju inte bara dö, för då får man ju aldrig veta att det är den onda killen som är ond - Johan häromdagen

Inga kommentarer: