fredag, oktober 3

Helgen i sin helhet

Dugga imorses. Jag slarvade rejält och vet inte alls hur det i övrigt gick. Försöker glömma och tänka att det "bara var en dugga". Förhoppningsvis skrapar jag ihop till de poäng som krävs för ett extrapoäng på tentan, men jag vet inte.


Har precis varit på en långpromenad med söta Johan och köpt finfina blommor som gör mig glad.



Ikväll blir det (äntligen) bastubad men några från klassen. Vi är ju trots allt nästan i Finland. Diskussionen går om huruvida det är mot någon finsk lag att dricka vin i bastu eller ej.



Imorgon hyr ett gäng förhoppningsvis en bil och rattar iväg till IKEA (och Finland!). På kvällen har jag och en kompis planera bullbak, eftersom det är kanelbullens dag.



På söndag funderar jag och Johan på att äntligen baka bröd och eventuellt scones till frukost. Scones med lemon curd! Såklart lite plugg framåt eftermiddagen.



Låter alltså som en väldigt bra helg. Vad som återstår att se är att allt ska bli av, men det ska jag försöka se till att det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag vet inte om jag är hemma då, men ska allt försöka pricka in den helgen :) Du verkar ha fullt upp där uppe i landet, härligt! På tal om scones vet jag inte om du vet hur mycket jag uppskattade brunchen i våras med scones och hela fadderrullan! Ta hand om dej!