torsdag, oktober 16

Musikal idag

Fortfarande ont i halsen och tjock röst. Gårdagen var jobbig, jag var helt slut efter en hel skoldag.
Vår mattelärare fick spader och beslutade sig för att gå igenom resten av kursen på en och en halv timma. Han pratade och skrev i 180 konstant under lektionen. Ingen hann ställa några frågor, och jag tror inte ens att någon hängde med i vad han pratade om. Hjärnan blockerade sig totalt efter x antal nya metoder och formler.

Men det är bara att bita ihop och köra på.
Idag händer nämligen spännande saker. Jag ska delta i mitt första studentrekryteringsuppdrag, att vara funktionär för något som heter KulturProjektet. Det kommer att komma massa gymnaieelever från kommunen hit till LTU och tillsammans med dem ska vi lyssna på föreläsningar och äta lunch. Sen visas musikal för den som vill. Norrbottenteatern ställer upp Romeo och Julia och jag ser jättemycket fram emot det. Skådespelarstaben ska tydligen innehålla elva olika nationaliteter. Häftigt!

Antar att det ikväll blir plugg som vanligt. Det är redan torsdag och jag förvånas hela tiden över hur dagarna kan gå så fort.

Hittade en väldigt mysig blogg igår, HejaAbbe. Den är skriven av pappan till lilla Abbe som har ett medfött hjärtfel men som nu har opererats och återhämtar sig. Läs den, och klicka dig sedan vidare mot socialstyrelsen och ta ställning för organdonation. Då kan du rädda en liten kille som Abbe.

Inga kommentarer: