onsdag, augusti 1

Sunny greetings!

Jag längtar verkligen tills saker och ting börjar flyta på här. Jag tror jag uppskattar detta byråkratiska land mycket mer när alla sådana engångsgrejer är färdiggjorda.
Var tillexempel hos motsvarande Arbetsförmedlingen idag och skulle skaffa mig ett s.k. National Insurance-nummer. Flera kontroller på väg in, jag fick visa pass, och annat legetimerande, förklara vad jag gör här, varför, hur jag fick jobbet, vad jag gör på jobbet osv..
Skulle även fixa ettt bankkonto vilket inte heller var det lättaste. Men, jag hoppas det gick bra.

Som sagt, allt blir nog både lättare och billigare om någon månad.

Artiklar fran mitt bagage som kanske var något överflodiga:
Guldfiskskål med tillhörande stenar
14 par skor

Artiklar fran mitt bagage som kan tyckas överflödiga men som varit till stor nytta:
Grafritare
Knäckebröd

Artiklar som borde funnits i mitt bagage, men som inte gjorde det:
Tandkräm




Jag saknar min mamma. massor av mycket.
Kom hit, mamma!

1 kommentar:

Unknown sa...

Skor kan man ju använda till massor, spika t ex :p

Det verkar vara en trevlig stad av bilderna att döma, och en bild är säger ju mer än 1111101000 ord.