fredag, augusti 3

Post

Idag fick jag ett paket hemifrån! Tack så jättemycket!

På fredagar äter vi frukost på jobbet. Vi beställer mackor från en sandwisch-shop. Mysigt, brittiskt. Alla sitter fortfarande vid sina skrivbord och äter, menmen.. Jag beställde bacon och ägg.
Och igår fyllde Andy år, så då bjöds det på dessa engelska godsaker man uppenbarligen bjuder på vid födelsedagar. Det kallar dem för munkar, men de ser verkligen ut som varmkorvsbröd fyllda med grädde och sylt/vaniljkräm och pudrade med floursocker. Knepigt, men gott!

Nackdelen med billiga skor är att de går sönder. Tyvärr. Sorgligt, men sant. Så nu återstår endast 13 1/2 par skor.

Imorgon är det sviv-middag, vilket förhoppningsvis blir trevligt! Två av de jag pratat med bor tydligen här i Edgbaston, vilket ju verkar lovande.

Ikväll tänkte jag ut och checka läget på Broad Street. Försöka lära känna lite britter, the old-fashioned way!

Och resten av helgen tar jag det antagligen lugnt. Tar kanske en promenad runt sjön, tvättar, handlar kanske.


Igår hade affärerna i stan öppet till sju istället för sex, good for me! Så jag rusade runt och ögonshoppade. provade massor av snygga trenchar, skjortor och jackor, men spenderade inte en enda penny på något annat än maten på vägen hem! Jag är stor och duktig flicka nu!

Är det någon som inte håller med mig när jag säger att jag aldrig kan bli snyggare i en jacka än i denna? Ni andra, som håller med mig, får gärna sponsra mig!


Kome hem runt halv nio, helt slut efter släpandet på de massa saker jag alltid bär med mig. Vad kunde möjligtvis ha brutit ner mig mer då än ofunkbart internet? Inget. Och det funkade inte. Då är det tur att man har en mamma flera tusen mil härifrån som ändå kan rädda en.

Kollade in affären "Livsstil" idag, och frågade kassörskan om hon var svensk. Men det var hon inte. Namnet härstammade tydligen från någon dansk, för livsstil heter livsstil på danska också. Fast det uttalas säkert jättekonstigt. Typ: liävfsstjaiäöl.

Längtar efter sällskap.
No man is an island. Tror stenhårt på det. Jag skulle nog kunna bo var som helst i hela världen. Hur som helst. Bara jag gjorde det med någon. En vän.

Men det här är en mycket bra stad att vara ensam i, för det finns så mycket att se och göra. Kommer ju inte hem förrän 2000 på eftermiddagarna, och då är det bara käka och godnatt. Så det går faktiskt ingen nöd på mig. Även om jag kan låta lite överdramatisk ibland.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att man blir lite ensam. Men då är det bara att slå på internet, som förhoppningsvis funkar, så har du säkert alltid någon vän online :)

trapid sa...

nej. snyggare jacka än den på bilden går nog knappt att hitta. köp! och om du redan har köpt: behåll! jag vill också ha...
nu börjar jag så smått få resfeber. lite nervöst är det faktiskt. hoppas att du får många nya vänner på sviv-middagen. jag var inne och kollade efter sviv-människor i Heidelberg. det fanns typ sex stycken, och bara en hade lagt upp en presentation. Inte så lovande alltså...
Erik Persson har förrässten skaffat resedagbok. ErikP87 heter han. så nu kan vi följa honom och Fia runt jorden. Ha det bra! Kramar

Anonym sa...

hej! lugn lugn du kommer at få massor av vänner,men det kan dröja någon vecka så klart och det är ju bra att kunna umgås med sig själv också och bli vän med sig själv, det är inte alltid så lätt när man är ensam för första gången i sitt liv. den erfareneten fick jag när din farfar gick bort Många kramar från farmor

trapid sa...

Angående spridning av miljövänlig propaganda: how about a planeringsmöte över msn i början av september? Sedan kan vi kanske skapa en ny blogg-kategori typ "dagens miljö-tips". Du kan prova att köra elbil och betygssätta upplevelsen, jag kan ha ett smakprovstest á la vinprovning där jag ställer "vanliga" och ekologiska maträtter mot varandra... haha

Anonym sa...

Hello
http://www.loveinactioninc.com/ - levitra drug
20% off! No prescription!
In a relationship, it is a must that both partners be sexually fulfilled.
[url=http://www.loveinactioninc.com/]levitra drug[/url]
Records show that improved erections have been observed to 90% of Levitra users.
buy levitra

Order low cost Levitra (Vardenafil) at one of reliable online pharmacies.