måndag, augusti 6

Sovmask



Det är inte det lättaste att se cool ut i en sovmask! Men jag gör ett försök.
Den är nyinköpt, btw.

Jag börjar lära känna den här staden, och jag tycker väldigt mycket om den. Blir alltid glad av den och alla människor.
Igår var varmaste dagen hittills i år, sägs det. På Victoria Square badade barnen i fontänen. Det såg så roligt ut! Hade tyvärr ingen kamera med mig.
Den varma gårdagen avslutades med en mysigt picnic-dejt med mig själv i reservatet. Inget tragiskt med det, utan bara trevligt! Jag lagade lite pasta och pastasås, bredde en smörgås, slängde pastan i en matlåda och vatten i en flaska och lunkade iväg. Besticken hade jag använt lite, bla att bre mackan med, så de var för smutsiga för att läggas i väskan. Och miljövänlig som jag är så ville jag inte smutsa ner mer än nödvändigt, så jag tog dem i handen. Måste ha sett lite lustigt ut när jag traskade runt med en kniv och gaffel i handen!

Jag har fatt en utmärkt kombinerad väckarklocka och radio av mamma. Det är jätteskönt att lyssna på radio, då jag inte har någon tv. Dessutom är det ju en väckarklocka ett bra sätt att vakna på.
Igår när jag skulle ställa in tiden tänkte jag dock en aning för brittiskt, och använde mig av 12-timmarsformat på en 24-timmarsformatklocka. Vilket betyder problem.
Alltsa var min klocka 9:15 igår kväll klockan 21:15. Alarmtiden var ställd på 6:30, vilket skulle inträffa först 18:30.
Men, som tur jag så har jag en alldeles ypperlig inbyggd väckarklocka, och vaknade 18:19. Jag blev lite fundersam, 18:19, "har jag sovit så jäkla länge?"
Efter en stund slog mitt misstag mig, och efter ännu en stund slog det mig vilken otrolig tur (skicklighet) jag haft, som vaknade 11 minuter innan klockan egentligen skulle rungit. (:D) Jag kunde ha försovit mig en hel del!
Men, det gjorde jag inte. Slutet gott, allting gott.

Idag har jag traskat förbi lite affärer, provat min underbara jacka (från förra inlägget) som jag snart inte kan motstå längre, lånat en bok på biblioteket, handlat, lagat mat och tvättat.
Och imorgon ska jag se på bio emd mina grannar. Ser verkligen fram emot det!

Tack alla som ringer, sms:ar, kommenterar, mejlar och bara tänker på mig. Det betyder väldigt mycket för mig.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet att B'ham ligger närmare ekvatorn... Men är det så ljust?

Anonym sa...

Hej1 Kul att du varit på en trevlig picknick och upptäckt att du kan ha det mysigt med dig själv.Den där Sandra är faktiskt en riktig topptjej skall du så småningom koma underfund med.Fast kompisar kan ju också vara bra.
Fnns det bara ljusa gardiner i rummet?

Unknown sa...

Jag är glad att se att du lärt dig böja verb på gamla da'r. Ungdomen nu för tiden kan inte ens skilja på var och vart! Än sämre är de på att komparera dålig.

Jag var tvungen.

Anonym sa...

du verkar ju ha det bra där nere =) häftigt att åka iväg så där helt själv till ett nytt land =)

den 4 september åker jag.. håller på och fyller i papper för visum nu som en galning..

ha det så bra och lev livet =)

kram