torsdag, augusti 9

Brandlarm


Är man vuxen när man inte längre längtar efter mamma?

Isåfall blir jag nog aldrig vuxen..

Dagens plus:
Gick till jobbet idag, vilket var helt klart uppfriskande och billigt för mig, men frågan är: Är det snällare mot miljön?
Rent spontant: Det är klart det är miljövänligare att gå än att åka buss. Men bussen skulle ju trots allt gått i alla fall. Hm..

Dagens minus:
Känner mig fortfarande som något av en praktikant på jobbet. Jag sitter och gör inte så mycket, det finns inte heller så mycket för mig att göra. Men jag antar att det blir bättre med tiden, när semestern slutat och så.

Gourmentmiddag för mig igår. Otippat. På menyn stod tomatsoppa i konservburk, som jag tänkte piffa till med lite pasta i. Och lite överbliven kyckling från föregående dag. Det blev kanongott så soppan var väldigt krämig och jag just nu inte är så kräsen av mig. Med ett rostat bröd skuret i stavar blev det något att återkomma till.
Idag har jag unnat mig munkar (4 för en pund) samt varm choklad-pulver.

Har blivit bjuden på fest i helgen, något jag inte tackar nej till. Om jag har tid och ork tänkte jag ta trasken runt B'hams alla platser jag ännu inte varit på. En heldag med matsäck och lågskor.

På tisdagar kostar det endast 3.70 (finns ingen knapp för pund-tecknet på min dator?) att se på bio på Broad Street, och det gjorde jag. Såg The Simpsons. Den var rolig, men inte så rolig som jag hade förväntat mig.
Har äntligen övergivit alla tankar på den fantastiska jackan (på bild för två inlägg sedan) till förmån för en lite tjockare vinterjacka. Jag äger nämligen ingen sådan.

Något jag saknar från Sverige är potatissallad. En riktig baguette med potatissallad och rostbiff. Mm.
Någon som har något bra recept på potatissallad? Är även baksugen och söker recept på gott, lite grövre frallor med hyffsat få ingredienser. Mejla, please!

Har pratat en hel del med Liisa, och Jenny när hon är hemma. Sharon verkar ha både det ena och det andra för sig, men vi pratade iaf om att gå ut någon helg, antingen bara hon och jag eller allihopa. Det vore roligt, det ska jag proppa för!
Liisa var väldigt hjälpsam igår då jag lyckades få på brandlarmet. Jag skulle bara steka bacon.
De varnade mig för att brandvarnarna var känsliga, men jag kunde aldrig ana..

Allas våran Håkan kliver in i studion igen, har jag fått höra. Roligt!

Jag har fått ett checkhäfte. Japps. Är man äkta old-fashioned britt då?

Inga kommentarer: