onsdag, augusti 29

Ta ett djupt andetag

Skype är någonting som finns på internet. Typ ett program som man kan ladda ner. Därifrån kan man lägga till släkt och vänner och prata med dem över internet.
Men det finns ytterligare en nivå. Man köper ett nummer, ett vanligt svenskt hemtelefonnummer, som vem som helst kan ringa till och enbart debiteras som för ett vanligt svenskt hemtelefoninrikessamtal. Så himla fanastiskt jättebra.
Jag har ett sådant nummer nu. Ni ringer det från era vanliga telefoner och jag svarar från min dator. Jag kan därför endast svara då jag sitter uppkopplad framför datorn, men det gör jag för det mesta då jag är hemma.

Mitt nummer är: 08-55 92 12 24

Notera att de fyra sista siffrorna är mitt födelsedatum. Lätt att komma ihåg!
Så, sprid mitt nummer för vinden, ring mig närsomhelst.
Jag kommer även kunna ringa er från min dator, och det kostar inte så jättemycket för mig, utan som ett vanligt samtal.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sandra vad kostar ett dylikt nummer?!