lördag, augusti 18

Up and Out

Utflykt till B'hams svar på Willy Wonkas chokladfabrik, Cadbury World, stod på menyn igår. Bestämde mig för att gå, jag har ju så att säga inget bättre för mig. Så, med kartboken i ena handen, mitt kassa paraply i andra, gav jag mig iväg. Passerade Edbgastons cricketklubb, University of Birmingham och Selly Oak, en liten stadsdel där jag stannade och köpte Brittish Plums från a nice old lady, och en spegel och två burkar i en second hand-affär. Efter ca två timmar var jag framme. Gick runt i affären, köpte massor av choklad, satte mig och smaskade lite och när det var dags att bege sig hemåt valde jag att ta tåget hem. En ny, men dock ganska odramatisk upplevelse. Det enda dramatiska var när jag steg av tåget och inte kände igen mig för fem öre (fem pence?). Ni vet, då man ser ett visst ställe från ett annat håll, man är totalt lost. Men, jag hittade hem.


Frågade snällt min granne om jag inte kunde få låna "Charlie and the chocolatefactory", och visst kunde jag det.
Älskar den filmen. Den är fantastisk. Roald Dahl möter Tim Burton möter Johhny Depp är en briljant kombination och kunde förstås inte sluta på annat sätt. På typiskt Sandra-manér har jag givetvis även glott igenom allt extramaterial. I kombination med nyköpt choklad var det oslagbart!

Nu: Frulle.

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅH. CHOKLAD.
Vad gott. Det hade jag velat vara med på! :)