lördag, augusti 18

The pressure



Nu händer det.
Trycker ökar.
Snaran dras åt, temperaturen stiger..
Jag ska få ringa till engelsmän och prata med dem! Ahh!
Jag ska driva in pengar, ringa till de som inte har betalat sina fakturor.
Läskigt.. Men, det måste ju komma förr eller senare.

Helgens att-göra-lista:

Kolla in stadens second hand-affärer. Har insett att förra inläggets IKEA-gardiner kanske ar lite för dyra för mig..
Gå till Cadburys chokladfrabrik och köpa.. choklad! Återkommer med rapport angående frågan om där finns Oompaloompier eller inte.
Äta pa McDonalds. På McDonalds får man glas om man äter där. Jag behöver ett glas, jag behöver mat. Bingo!
Kanske gå ut en sväng.

Jag fick mitt nya, brittiska bankkort förra veckan, vilket hittills har legat oanvänt i planboken, då jag inte haft några som helst pengar på det. Men i onsdags skulle jag fått in min lön på det kontot, så jag skulle se efter, men kunde inte komma ihåg min PIN-kod.
Så jag testade. En gång. Två gånger. Tre gånger.
Well, det var fel kod och kortet blev spärrat. Innan jag ens hunnit använda det.
Så imorses pratade jag med den första trevliga, byråkrat-manniska hittills i UK, och på måndag kan jag använda det igen. Bra.

Var runt på stan igår och kollade.


Jag fick nästan släpa mig själv ut ur Disney-butiken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det en disneybutik?! När kan jag komma? haha. Surt det där md kortet, då kunde du ju inte köpa någon musse-kopp och inga pluto-öron heller.
Jag flyttar om två veckor.
Tror du att det finns en disney-butik i Heidelberg också?
Kram från Kajsa (som inte orkar logga in som google blogger användare och därför publicerar kommentarer anonymt. Usch.)

Anonym sa...

Du är som ett litet barn igen. Därför är du så söt pöt. Disney...