torsdag, juli 26

I'm a Brummie

Rapport:

Min gordag

Jag vaknade av klockan 7am. Steg upp, satte po duschen, tittade po goodmorningtv och duschade. Jag moste setta po duschen en stund innan jga hoppar in, annars er den svinkall!
Gjorde mig iordning, motte Johanna i dorren strax innan otta och vi gick till en sandwich-shop for att inhandla frukost. Jag valde en sandwich med avocadosalad. Morkt brod, yeah right!

Vi gick till jobbet, vi borjar vid halv nio. Jag fick en rundvandring (nr.2) av Ali. Alla er so venliga och hjelpsamma.

Jag fick ta tag i posten. Massor av post! Den skulle sorteras i de olika foretagen (Systemair, Fans and Spares och Frico). Sedan skulle jag oppna breven och sortera dem i checkar och fakturor/ordrar. Checkar! Det er verkligen mycket pappersarbete her, mycket gammalmodigt. Det stor arkivskop overallt! De blev forvonade over att vi inte har checkar i Sverige. Jag tycker det verkar vara en onodig process.
So jag fick sortera checkarna, skriva in checknummer, kundnummer och sont i ett excel-dokument, hefta fast dem po papper for att sedan ta bort dem fron papprena.
Sedan lades alla checkarna i en hog i ett litet hefte som togs till banken ca en gong i veckan, och papprena sattes i en perm. Lots of paperwork.
Derefter fick jag ta bort alla betalningar fron kunderna i Movex. Och sen var det klart. Detta tog mycket long tid.

Till lunch ot jag en kreft- och mangosallad som jag inhandlat po Mark&Spencer. Gott.
Efter lunch fick jag lera mig att knappa in fakturor. Svort. Mycket nytt.
So jag hade fullt upp hela dagen.

De dricker faktiskt kaffe her po rasterna. Inte te.

Jag ringde till Mrs Ross, the landlady och sa att jag ville flytta in i rummet. Hon pratar veldigt mycket.

Efter jobbet tog jag och Johanna bussen in till stan. Spennande. Vi kollade i olika supermarkets, jag kopte Philadelphiaost att eta till frukost.
Kollade ockso po massa billig mat, och jag ler overleva.
Vi tittade i nogra afferer, bla so hittade vi H&M, Topshop, Debenhams och Vero Moda.

Vi tog en tvovoningsbuss hem igen och ot mat po B&B. Jag ot tandoorichicken med pommes frites och ertor. I forrgor bestellde jag lasange och fick den serverad med pommes frites och ertor. Johanna bestellde bolognese som hon fick med ris OCH pommes frites. Really wierd.
Efter maten gick vi till vora rum, klockan var runt otta. Jonas, som jag pratat med po internet, en svensk i Birmingham, ringde mig och vi bestemde treff po fredag i stan. Spennande.
Jag lonade nogra filmer av Johanna och la mig och tittade po en. Sen somnade jag.

Det var min riktigt spennande dag.

Det er jetteroligt att so monga leser och lemnar kommentarer. Fortsett med det!
Po lordag flyttar jag och der har jag internet so jag kan anvenda min dator, och legga upp lite bilder.

Saknar er alla!
Take care.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju ganska trevligt det där :). Men... Vem är Johanna? Det undrar jag!

Sten sa...

Hej! Det är kul att höra att du har det bra. Kramar från Britt-Mari och Sten.