tisdag, november 6

Kostnadseffektiv träning

Nu är veckans andra träningspass avklarat. Jag provar en ny strategi för att motivera mig att gå till gymmet. Jag räknar ut vad det kostar per träningspass genom att räkna ut vad mitt månadskort kostade delat med antalet pass jag utfört. För tillfället kostar varje pass 232,50 kronor, men jag hoppas på en snabb ökning! Jag kör ganska mycket kondition nu, så det blev en halvtimma på löpbandet, dock sprang jag inte hela tiden, tio minuter på crosstrainern och tjugo minuter på Milo (cirkelträning med styrka). Hade laddat så jag kunde titta på tv-serier på telefonen, alltid lättare att hålla sig kvar när det finns något roligt att titta på!

En liten lustig sak om loppisen vi ska på var att jag tog en flik med telefonnummer från en lapp i affären, gick hem och ringde numret och bokade ett bord. När jag lagt på kom jag på att jag inte visste var loppisen var och tänkte att jag kan kolla nästa gång jag är på affären. Men då var lappen borta, så där stod jag med ett bokat bord på en loppis på okänd plats! Typiskt oss kanske. Lite virrigt att ringa loppis-anordnaren igen och fråga var loppisen jag just anmält mig till äger rum!

Rolig bild från helgen, visst var vi fint utklädda men jag skämdes lite när Roberts "på-väg-till-festen"-outfit så ut såhär!

Inga kommentarer: