lördag, november 8

Uppdatering

Farmor, allt är bra! Även om jag inte uppdaterat på länge.

Har egentligen inte haft fullt upp, men haft annat för mig, därför inga uppdateringar.
Idag är det söndag och dags att ta igen all matte jag inte gjort ännu. Jag kämpar verkligen för att hitta en bättre studieteknik, men det går sådär. Nästa vecka tänkte jag försöka sitta i skolan från klockan åtta till klockan fem eller sista lektionens slut och plugga. Det är ju den tiden jag egentligen borde lägga ner på mina studier, så det låter rimligt. I skolan blir jag inte distraherad av datorer och disk heller. Jag har ju också masor av matlådor som jag får ta med. Nu är det diciplin som gäller!

Häromdagen fick jag ett ryck och gick och köpte mig en sprillans ny baloutfit. Med skor som jag älskar! Längtar efter balen, och att få komma hem i huvud taget. Kanske kommer upp någon bild snart.

I övrigt är det grått och trist ute. Regningt och blött. Inte konstgt att energin tappas bort lite då och då. Dessutom känner jag att jag i stort behov av miljöombyte, det ska bli skönt att få komma bort ett tag.

Lite bilder från veckan

Förvaltningsutskottet på Halloween.

Kulturens Hus. Vackert och mysigt. Skafade ett lånekort häromdagen och lånade "Shantaram" av Gregory David Roberts. Har hört att den ska vara jättebra.

Shoppinggatan i Luleå. Sprang runt där igår i jakt på alla accesoarer till balen.

Ja, här är det snö. I alla fall lokalt. Detta är andra pulkabacken av exakt samma slag som jag sett nu. Knepigt, för det har ju inte snöat. Knepigt är också att det är vitt ute, så alla vägar. Man skulle lätt kunna tro att det snöat, men det har det inte.


Valvaka i tisdags natt. Jag kom hem halv sju och hade lektion klockan åtta. Inte så roligt. Men valvakan var skoj, vi bakade pizza.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att vara teknolog, man skall hinna laga mat diska, tvätta, städa, shoppa och dessutom hinna blogga så inte farmor blir orolig. När skall hon hinna göra läxorna?