måndag, november 3

Nystart!

Idag är det lektionsstart. Nu börjar läsperiod 2. Denna period läser vi matte 2 (Linjär algebra och integralkalkyl) och Fysik 1. Har precis haft min första mattelektion och det verkar bra! Det var lite nervöst, nästan som att börja skolan på nytt med nya ämnen, nya böcker och nya föreläsare.
Matteföreläsaren var väldigt bra, pedagogisk. Det verkar köra igång på alldeles lagom nivå också, det känns skönt.
Snart är det dags för första fysiklektionen. Ska bli spännande att se hur svårt det blir.

Imorse beställde jag denna läseperiodens nya kurslitteratur. Tre nya böcker för en liten nätt summa på strax över 1300 kronor. Det är tråkigt att lägga pengar på. Nästa gång ska jag beställa lite böcker i mitten av läseperioden så jag slipper betala allt på en gång. Gör om, gör rätt.

Men det känns bra. Skönt med lite nya tag. Jag har utvärderat lite utifrån förra läseperioden och försöker ta tillvara på mina misstag. Vet lite bättre hur jag ska planera osv. Dessutom har jag fyllt frysen med matlådor och tagit itu med saker som legat och släpat. Jag känner mig redo för att börja om nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk om jag också kunde tänka så!
*avundsjuk*