fredag, juni 13

Framtiden


Jag är numera hemma i Axvall. Kom hem förra torsdagen och på den här dryga veckan har jag hunnit med både Stockholm, Axvall och Luleå. Helt otroligt.
Jag var i Luleå för att gå på ett Öppet Hus för Luleå Tekniska Universitet där jag ska plugga.
Allt verkade hur bra som helst. Luleå är en vacker stad. Universitet verkade jättebra. Trevligt folk. Fräscha bostäder. Så det blir nog jättekul. Nästa år.
Nu drar jag tillbaka till London. När jag tröttnar/pengarna tar slut/jag har tjänat för mycket pengar/något annat dyker upp gör jag något annat. Åker någon annanstans.
Varför? Jag känner mig helt enkelt inte redo för att börja plugga. Det är en tuff utbildning, fem år och vääldigt långt borta

Vad som gäller nu är ta det lugnt i (förhoppningsvis) soliga Sverige. Efter midsommar åker jag till Stockholm i två veckor. Har även lite mer inplanerade saker som jag ska göra innan jag åker tillbaks. Antagligen bli det London i mitten-slutet av juli.

Idag är det student, men jag har varit fruktansvärt lat hela dagen och sprang bara förbi en mottagning. Imorgon blir det antagligen Göteborg med familjen för att titta på golv och tapeter till nya huset.

Inga kommentarer: