måndag, juni 16

Trafikfara

Igår blev det ultramys med Ellen med snickerskakor och film. Då känns det skönt att man är hemma.
Fick dessutom bekräftat vilken trafikfara jag är efter att ha tillbringat sju månader av mitt år med körkort utomlands, utan att köra bil det allra minsta och dessutom i ett land där bilarna kör på fel sida. När jag skulle svänga in på en parkering stannade jag mitt i vägen och funderade på vilken av filerna jag borde köra i. Och det var inte det värsta som hände.
Minst sagt livsfarligt. Stackars Ellen.

Idag har det varit regn. Men det störde mig inte då jag satt två och en halv timma hos frisören. Massagestolar, kaffe, läsa bok, hårinpackning och huvudmassage. Inget att klaga över.
Åkte hem och snörade på mig förklädet och lagade mat till familjen. Tacksamheten flödade över mig i stil med: -"Vad har du gjort nu för konstigt? Är det kockelimock? Det är säkert något äckligt i det där."
Fick i alla fall ett rynk på näsan och "sådär" av Ellinor när jag frågade om det var gott. Det var jag nöjd med.

Midsommarplanerna flödar för fullt. Planen hittills: Äta midsommarmat, bada, spela kubb, sova i en bil.
Jag är olyckligt lottad som inte lyckats fylla tjugo ännu, men lycklig då 50% av midsommarfirardeltagarna har gjort det.
Midsommar blir bra.

Nu ska jag fortsätta packa för imorgon bär det av mot okänd destination med kusin Sara och morbror Dan. Mycket spännande.

Förresten har jag fått en alldeles perfekt klocka av min mamma. Bästa återanvändningen ever!

Inga kommentarer: