fredag, maj 2

Night out

Vi skulle bara ut och ta en öl efter jobbet, jag och tre kollegor, men det slutade med att jag trillade in i min lägenhet klockan fem alldeles för full för att vara på bra jobbhumör dagen efter. Jag somnade på bussen och åkte ända till ändhållplatsen. Som tur är ligger den två stopp från min hållplats, så det var lugnt.
Jag och Ufuk som varje dag frågar mig om jag vill gifta mig med honom.

Amit, Ufuk och Marek.

Vaknade klockan halv nio av att mormor ringde (Tack kära mormor för det!). Hade så klat glömt ställa väckarklockan och jag skulle börja jobba om en halvtimma. Upp och hoppa, i kläder med samma smink och frisyr som under natten, ringde till restaurangen och ursäktade mig. Som tur är är det ingen rush på morgnarna.
Kom fram ca en halvtimma för sent och mådde uruselt. Riktigt illa.
Så, dagen förflöt långsamt och plågsamt, men skrattandes kollegor runtomkring mig om med en chef som inte fattade att jag endast haft en lång natt utan till och med gav antydningar till att jag skulle vara gravid eftersom jag verkade må så illa.
Haha.



Efter jobbet tog jag en burgare på stället brevid restaurangen med en kollega (drack cola) och sen åkte jag hem. Nu sitter jag här i långkalsongerna, Ben&Jerry's, ansiktsmask, lösgodis, tända ljus och Charlie and the Chocolate Factory. Optimalt! Har fått erbjudande om fest ikväll, men jag tror jag stannar hemma med tanke på att Linneas fest imorgon smäller högre.

Sitter dessutom med lönebesked i handen och pengar på kontot. Positivt överraskad!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj Oj ta det lugnt!!!!
Bra att du fått pengar på kontot räcker till många cola !!