måndag, maj 5

Förhoppningar och regnbågar

Jag gick till jobbet imorses längs Tower Hill. Solen sken fast klockan var halv nio, det var varmt, nästan fuktigt men inte obeghagligt. Fåglarna kvittrade. Jag kände doften av blommor och växter. I en storstad fylld med avgaser framträder de dofterna mycket tydligare. Började jobbet klockan nio och slutade fem, helt okej pass. Frukosten var lagom busy, med lite dricks här och där och jag arbetade med en kollega jag trivs bra med.
Jag fick utesektionen bara vilket var helt underbart. Dricksen är alltid bäst ute (vet inte varför folk blir mer generösa utomhus?) och det är alltid lätt att göra upsells. Gjorde nog inget misstag som behövde rättas till genom att ta bort redan beställda produkter från systemet, förutom då kunden ångrade sig. Tillbringade med andra ord hela dagen ute i solskenet. Störtskönt!

Efter jobbet klockan fem ville jag inte åka hem utan tog bussen in till Covent Garden, slumrade på bussen som vanligt och vaknade upp vid Café Småland. Haha.
I Covent Garden spenderades pengar på lite shopping och Ben&Jerry's som intogs i Liecester Square-parken. Sen tog jag bussen hem och ikväll ska jag nog ut med en kollega. Vi var även ute igår. Hur mysigt som helst att strosa runt i Liecester Square en ljummen vårnatt.
Imorgon är jag ledig och då blir det nog sightseeing i Whitehall och Westminster. På söndag kommer Kajsa hit, det ska bli väldigt roligt och jag vet så mycket jag vill att vi ska göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag köpte en Ben&Jerrys på pressbyrån häromdagen, en liten jävla glassjävel SOM KOSTADE 26 SPÄNN!!!